017 — Direktlink
18.12.2009, 10:17 Uhr
Gast:Holger hackmack
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The "Quick Conection" due to Conrad's way, is in my opinion a constructive misstake made by Conrad! Two clips, each on every side have to hold the complete superstructure instead superstructure counterweight, suspended ballast, main boom, luffing fly jib and derrick in a ballace? This is not really inspiring confidence!
The plastic material begins to flow under pressure of the total weight. The plastic be deformed in a plastically / malleable way. The end of this result looks to picture No. 6 in post No. 011, that shows the sheared off clips.
Die Verbindungs Konstruktion, die Conrad gewählt hat, sieht nicht gerade vertrauenserweckend aus. Zwei Laschen links und recht sollen den kompletten Oberwagen samt Drehbühnen Ballast, Schwebeballast, Mast, Wippe und Derrick in Balance halten?
Das führt auf Dauer dazu, daß der Kunststoff der Laschen zu "fließen" beginnt. Hierbei verformen sich die Laschen unter der Gewichtsbelastung plastisch, bis diese seitlich abscheren, wie im Bild Nr. 6 in Post Nr. 011 gut zu sehen. Dieser Post wurde am 18.12.2009 um 10:29 Uhr von Holger hackmack editiert. |